Z początkiem października uruchamiamy w Czternastce akcję „Człowiek-plasterek”, polegającą na budowaniu świadomości o telefonie zaufania dla dzieci i młodzieży. Jest to jedno z narzędzi, które może pomóc nam we wsparciu dzieci i młodzieży w kryzysie.
Poniżej informacja ze strony internetowej Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, która jest organizatorem telefonu zaufania:
Czasem dzieci są tak skupione na swoich problemach, że nie zauważają nikogo i niczego poza nimi. Mimo, że obok są ludzie - przyjaciele, rodzina, sąsiedzi, nauczyciele. Nie rozmawiają z rodzicami, bo myślą, że mają oni już wystarczająco dużo własnych problemów, więc nie chcą ich obarczać swoimi. Wielokrotnie udają przed rodziną i przyjaciółmi, że wszystko jest OK aż do ostatniej chwili. Nawet jeśli relacja z dzieckiem jest bliska, są sytuacje, w których dzieciom łatwiej jest rozmawiać o problemach z nieznajomymi.
116 111 - telefon zaufania dla dzieci i młodzieży uzupełnia istotną lukę w systemie pomocy dzieciom w Polsce. Możliwość anonimowej pomocy w trudnych sytuacjach życiowych ważna jest zawsze, a szczególnie teraz, kiedy pomoc psychologiczna i psychiatryczna dla dzieci w Polsce jest w dramatycznym kryzysie. Codziennie średnio 18 młodych osób dzwoni do nas w związku z myślami samobójczymi czy konkretnymi planami odebrania sobie życia.”
Co robimy w Czternastce? Na terenie szkoły umieścimy plakaty z Człowiekiem-plasterkiem. Każdy uczeń będzie mógł zerwać „plasterek” z numerem telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży. Wzór plakatu oraz informacje o telefonie zaufania otrzymali też wychowawcy klas