Poniżej umieszczamy odpowiedzi na techniczne pytania zadawane przez Państwa w związku z tworzeniem konta ucznia i dostępem do Teams.
1. Gdańska Platforma Edukacyjna udostępnia pakiet Office 365 (w tym aplikację Teams) tylko UCZNIOM I NAUCZYCIELOM.
2. Aby korzystać z powyższych narzędzi uczeń musi być zalogowany na swoje konto GPE.
3. Aby stworzyć konto ucznia (lub odzyskać hasło do tego konta) należy:
• podać WYCHOWAWCOM adres e-mail dziecka lub rodzica (będzie on przypisany do konta ucznia);
• po wpisaniu przez wychowawców adresu do dziennika należy utworzyć konto Ucznia:
- po wejściu na główną stronę portalu: edu.gdansk.pl należy wybrać w prawym górnym rogu "Zaloguj się"
- następnie skorzystać z funkcji "Uzyskaj dostęp/Przywróć dostęp do konta";
- w kolejnym kroku podać PESEL dziecka;
- wykonać polecane czynności;
- po przejściu tej procedury zostaje wysłana wiadomość na wskazany adres e-mail;
- z treści wiadomości Użytkownik dowiaduje się, jaką ma Nazwę użytkownika (LOGIN);
- poniżej znajduje się link aktywacyjny, po kliknięciu którego zostanie uruchomiony proces ustawienia/odzyskiwania hasła
WAŻNE!
Hasło musi spełniać następujące wymogi związane z polityką bezpieczeństwa:
- min. 8 znaków
- min. jedna duża litera
- min. jedna cyfra
W haśle nie może zawierać się ani imię, ani nazwisko Użytkownika;
4. Po zalogowaniu się uczeń ma dostęp do poczty Outlook i pakietu Office 365 (w tym Teams).
5. Aplikację Teams można tez pobrać na telefon lub bezpośrednio na komputer https://products.office.com/pl-pl/microsoft-teams/download-app
Warto obejrzeć film istruktażowy o logowaniu nagrany przez nauczyciela informatyki SP 35 z Oddziałami Sportowymi, Pana Zygmunta Pilarka.